Мотиваційній лист для вступу в університет, коледж

Мотиваційний лист зразок

У 2024 році до кожної заяви на вступ абітурієнт має додати мотиваційний лист.

Мотиваційний лист - це документ, у якому вступник презентує себе та пояснює, що спонукало його обрати вищий навчальний заклад та спеціальність для навчання. У мотиваційному листі можна показати свої досягнення, навички, пріоритети на майбутнє.

Мотиваційний лист до ВНЗ подається з 19.07 до 31.07. 2024 р. через особистий кабінет абітурієнта під час прийому заяв на вступ. Абітурієнту необхідно створити електронний кабінет, обрати конкурсні пропозиції та у спеціальне поле завантажити текст мотиваційного листа.

Члени приймальної комісії розглядають мотиваційний лист для того, щоб більше дізнатись про вступника, його світогляд, мислення, ключові пріоритети. Лист повинен зацікавити членів приймальної комісії, що сприятиме до зарахування у вищий навчальний заклад.

Як правильно написати мотиваційний лист

Головна мета - розкрити тему, відповісти на питання "Чому я хочу вступити до обраного ВУЗу або на конкретну спеціальність". Ті, хто читатимуть ваш лист, повинні зрозуміти хто ви і навіщо вам потрібен вступ на обрану спеціальність. Для цього послідовно висловлюйте свої думки, доповнюйте їх аргументами, розкажіть про навички, які допоможуть вам у подальшому навчанні.

Якщо не маєте важливих досягнень у навчанні або суспільній діяльності, тоді розкажіть про свої плани на майбутнє.

Будьте щирими, не намагайтесь ідеалізувати себе, адже це дуже помітно. Уникайте штампів "комунікабельний, цілеспрямований" або підтверджуйте їх аргументами.

Структура мотиваційного листа

  1. Шапка - вказуються особисті дані (ПІБ, номер телефону).
  2. Вступ - звернення до членів приймальної комісії або до ректора.
  3. Основна частина - розкриваємо тему листа.
  4. Висновки та подяка - підсумовуємо основні тези, думки.

Шапку пишуть в тому випадку, якщо лист подається у паперовому вигляді або електронною поштою. Якщо ви подаєте лист через особистий кабінет вступника, тоді шапку не треба писати.

Вступну частину можна розпочати зі звернення "Шановні члени приймальної комісії, звертаюсь до Вас..." або "Шановні пані та панове, прошу розглянути...". Якщо ви звертаєтесь до конкретної людини, тоді можна написати її ім'я та прізвище.

В основній частині листа потрібно розказати про те, що спонукало до його написання:

  • чому вам цікава обрана спеціальність;
  • ваша освіта, навчальні досягнення (грамоти, олімпіади, нагороди);
  • які додаткові курси чи тренінги проходили;
  • участь у громадській діяльності, позашкільній роботі.

Добре буде ознайомитись з освітньою програмою, які предмети вивчатимуться, які заліки треба здавати. І в мотиваційному листі вкажіть, що ви читали освітню програму, тому розумієте, що на вас чекає під час навчання.

У висновку варто підсумувати тези та подякувати, наприклад "Дякую, що приділили увагу".

Вимоги до структури мотиваційного листа можуть відрізнятись в залежності від навчального закладу. Подивіться зразок мотиваційного листа на сайті вишу, до якого подаєте документи. Також вимоги до мотиваційних листів вказані у особистому кабінеті вступника.

Вимоги до оформлення тексту

Мотиваційний лист можна написати у будь-якому текстовому редакторі. Немає різниці яким буде шрифт та його розмір. Адже при подачі заяв на вступ текст мотиваційного листа вставляється в спеціальне поле у кабінеті вступника. В цьому полі немає можливості форматування тексту.

Додавання мотиваційного листа в особистий кабінет

За об'ємом мотиваційний лист може мати 1-2 сторінки формату А4 при розмірі шрифту 12-14.

Лист варто писати у діловому стилі.

Помилки при написанні мотиваційного листа

  • не копіюйте готові мотиваційні листи з інтернету;
  • надто довгі речення;
  • надмірне вживання афоризмів, цитат;
  • нелогічність та непослідовність думок;
  • орфографічні помилки.

Не можна відправляти один і той самий лист в усі університети. Краще ознайомитись з історією, місією ВУЗу і відповідно до того скласти мотиваційний лист. На сайті вишу ознайомтесь з вимогами до мотиваційних листів, скачайте зразок.

Зверніть увагу, що заклади освіти будуть перевіряти мотиваційні листи на оригінальність тексту. Не використовуйте згенеровані тексти, наприклад через ChatGPT. Працівники приймальної комісії добре розрізняють тексти написані людиною та штучним інтелектом.

На складання мотиваційного листа потрібно приділити час, можливо 1-3 дні. Напишіть чернетку та дайте почитати її однокласникам, родичам або вчителю. Адже вам може здаватись логічним хід ваших думок, а сторонній людині він буде незрозумілим.

Перевірити орфографічні помилки можна через спеціальні сервіси, наприклад LanguageTool.

Коментарі ()

  1. Автор Микола 02 березень 2024, 18:37 # 0
    Який середній бал атесата потрібен для вступу?
    1. Автор ДІма 19 липеь 2023, 20:34 # 0
      Чи можна згенерувати мотиваційний лист через ChatGPT? Як думаєте такое пройде чи ні?
      1. Автор Андрій 19 липеь 2023, 20:36 # 0
        Я нагенерував декілька варіантів, воно помітно, що не людина писала, проте якщо відредагувати то напевно пройде
        1. Автор Діма 19 липеь 2023, 20:38 # 0
          Який промт писали?
          1. Автор Андрій 19 липеь 2023, 20:40 # 0
            Я писав приблизно такий запит: згенеруй мотиваційний лист для вступу в університет Шевченка на спеціальність 162 Біотехнології та біоінженерія, я випускник 11 класу, учасник міських олімпіад з біології…
      2. Автор Оля 30 березень 2023, 18:13 # 0
        Де можна подивитись приклад мотиваційного листа для вступу в медичний університет?
        1. Автор Ілона 30 березень 2023, 16:49 # 0
          Які вимоги до мотиваційного листа для коледжу. Де можна подивитись зразок, чи він такий же як для вступу в університет?
          1. Автор Оля 30 березень 2023, 16:45 # 0
            Яким шрифтом писати мотиваційний лист для вступу в університет
            1. Автор Діма 30 березень 2023, 18:12 # 0
              Яким хочете. Можете написати текст у ворді, потім скопіюєете та вставите в кабінеті вступника